tisdag 2 mars 2010

" Höll allvarligt på att trilla av vågen när jag fick väga mig på BUP idag. Hade kunnat äta upp min hand på att jag hade gott upp/stått still i vikt. Men jag hade tappat. Det jublades och buades i huvudet samtidigt.
Men det har varit jobbiga dagar och det var jobbigt samtal idag. Det slutade med attvi träffade överläkaren där jag fick utskrivet tabletter mot ångesten (som jag ville) OCH en månads sjukskrivning som var helt oförberedd. Och jag hade inget att säga till om. Jag ville fundera, dom ville göra det på en gång. Dom säger att jag väger för lite för att få anstränga mig och att jag enbart ska fokusera på att få rätt på maten.
Ringde mamma. Och efter chefen (vilken fasa!) men hon var hur förstående som helst. Skönt! Därimot är jag rädd för vad arbetskamraterna kommer tänka. Jag skäms för att det blev såhär, att alla ska få veta.
Men det här blir bra, nu får jag vara hemma och fokusera (hjälp! en hel månad?!)
I morgon åker jag som planerat sedan tidigare hem till föräldrarna några dagar. Mys! (men jag är så rädd. där är det mat mat mat som gäller. Hoppas tabletterna fungerar..)
Hjälp vilken dag det blev, helt annan riktning än vad jag hade väntat mig. Nu håller vi tummarna!
puss"

Inga kommentarer: